субота, 30. новембар 2013.

ЈЕВРОПА НЕМА АЛТЕРНАТИВУ

Аутор драме : Душан Ђаковић
Извод из првог од  два чина.
...
ЗАМЕШАТЕЉ : -Еро...па,шта тражите од нас...?
ДЕМОКРАТОР : -Да закопамо ратне сјекире,спакујемо кофере.Ви путујете сутра,ми за који дан у Јевропу.
ЗАМЕШАТЕЉ : - Вид' бенца,сад личи на мог савјетника.Мисли да је Еуропа крава музара.
ДЕМОКРАТОР :-Кад тамо стигнемо онда ћемо мислити.
ЗАМЕШАТЕЉ :- Па,ми смо вас тужили Међународном суду правде у Хагу за геноцид.
ДЕМОКРАТОР :-Ми смо вас протутужили за геноцид.

ЗАМЕШАТЕЉ :-Али ми смо били мудрији.Тужили смо вас на почетку рата...Држимо се оне... "Ко прије дјевојци-дјевојка њему."
ДЕМОКРАТОР :- Ми се држимо оне...Ко је крив-крив је...!"
ЗАМЕШАТЕЉ :- Ко је крив не мора бити крив док суд не докаже кривицу.суд може судити и праведницима.Уосталом,ви нисте Крајишници...вама нису куће уништене,станови одузети...Ко је у Србији спавао није убијен.
ДЕМОКРАТОР :- Али ви тужите нас,не њих...!
ЗАМЕШАТЕЉ :- Најбољи вид обране је напад.Док се нападнути снађе одоше јајцеки.
ДЕМОКРАТОР :-Ма то је замјена теза...Крвник тужи жртву да је крива јер је жива.
ЗАМЕШАТЕЉ : -Све је дозвољено кад се брани наша Лијепа.
ДЕМОКРАТОР :- А ја се чудим што онај крелац радикл каже :-Набијем вам Лијепу на ону ствар...(Ћуте.Туђманов говор уз музику..."Чувај ми Хрватску."Демократор још увијек стоји.)
ДЕМОКРАТОР :-А због чега ви то тужите Србију за геноцид?
ЗАМЕШАТЕЉ :-Ваша војска је ратовала против Лијепе.
ДЕМОКРАТОР :-Чија?
ЗАМЕШАТЕЉ :-Југославенска народна армија.
ДЕМОКРАТОР :-А чија је то била војска (подругљиво)...?
ЗАМЕШАТЕЉ :-Па...па...(без одговора...свјестан да је у ступици).(Опет ћуте.Онда замешатељ прекида ћутање.)
ЗАМЕШАТЕЉ :-А зашто ви послаште протутужбу...?
ДЕМОКРАТОР :-За хрватски стољетни сан...Једну трећину побити,једну покрстити,једну протерати...За Јасеновац,за Јадовно...за један милион убијених Срба у 2.свјетском рату...
ЗАМЕШАТЕЉ :-Добро...старо се доброчинство не спомиње(саркастично)...
ДЕМОКРАТОР :-Није то све...За Бљесак...Олују...етничко чишћење Срба из Хрватске...за етноцид...за...
ЗАМЕШАТЕЉ :-Стани...Да су раније напустили Лијепу,не би било "питвајза"...што рекао један ваш радикалски идеолог.
ДЕМОКРАТОР :-Јасно је мени.Кад неби било ниједног србина,не би било ни геноцида.
ЗАМЕШАТЕЉ :-Стани(бијесан)..! Мали Чедо,сви ми ћетници иду на неку ствар!!!
ДЕМОКРАТОР :-А мени усташе,Ујко...!
ЗАМЕШАТЕЉ :-Хоћеш рећи да су исти!
ДЕМОКРАТОР :-Не дај Боже...!Ни слични !!!
ЗАМЕШАТЕЉ :-Регни,Чедо,да чујем...!
ДЕМОКРАТОР :-Четници нису чинили геноцид.Њима није био циљ истребити Хрватски народ,ни католике...Они нису створили у Босни и Херцеговини и Сбији Независну Државу Србију ни фашистичку десну руку нациста...Љемачке,Италије...
ЗАМЕШАТЕЉ :-Доста (дерући се и лупајући ногом)!!!
ДЕМОКРАТОР :-Они су били ослободилачка војска која се борила против фашизма,а онда и усташа...са циљем да заштити српски народ...
ЗАМЕШАТЕЉ :-Баста (бијесно)!!!

Нема коментара: